"Nooit een saaie dag."

Een geweldige, informele sfeer met af en toe een lolletje.

Rachel Aerts begon in 2015 bij Zorgeloosch als afstudeerstagiaire voor HBO Commerciële Economie. Na een ‘ik ben.. en zoek..’ op LinkedIn en Facebook, kreeg ze al snel een reactie. “Ik mocht meteen komen!” Een half jaar stage en een mooi plan later, bood Zorgeloosch haar een contract aan als Online Marketeer. “Ik zit nog steeds lekker op mijn plek.”

Informele sfeer

“Ik was bij mijn vorige werkgever gewend aan een wat formelere omgang,” zegt Rachel. “Ook was ik daar veruit de jongste. Bij Zorgeloosch begon ik in Rotterdam…. Met allemaal mensen van mijn leeftijd. Toen dochterbedrijf Bol & Boosch groeide (ook in Rotterdam) kwamen er veel collega’s bij, veel ‘uit eigen kring’. Sommigen zijn vrienden of klasgenoten, weer anderen zijn familie. Bijna iedereen heeft wel een connectie. Dat zorgt voor een geweldige, informele sfeer met af en toe een lolletje. Ben je even weg en is je achtergrond ineens gewijzigd in euh, een drol emoticon of zo. Of vindt de CEO van Bol & Boosch zijn sleutels terug in de vissenkom.”

Geen jurk

“De dienst die we aanbieden is wat marketing betreft een uitdaging. Dat maakt het mooi. Je probeert niet iemand te verleiden een jurk te kopen met een kortingsactie; we proberen mensen echt te helpen. Dat vergt een hoop inlevingsvermogen en onderzoek. Want naar welke informatie is iemand nou op zoek als hij gaat scheiden? Of dat misschien overweegt? Onze informatie en campagnes moeten daarbij aansluiten. Zo is ieder team bezig om op zijn manier de (toekomstige) klant te helpen in dit moeilijke traject.”

Uitdagingen genoeg

“Mijn werk is heel divers,” zegt Rachel. “Er ligt altijd wel een uitdaging om de hoek, een project dat we samen moeten opzetten. Geen week is hetzelfde. Nooit een saaie dag.”

Verantwoordelijkheid

“Ik ben de enige van de marketingafdeling die werkt in Rotterdam. Daardoor deel ik zelf mijn dag in. De vrijheid die ik krijg, die vind ik fijn. Maar het brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee. Zo ben ik de enige die zich bezig houd met online marketing. Of het nu gaat om social media, google advertenties of de invulling van de website, ik moet dit in goede banen leiden. Dat doe ik met behulp van externe partijen. Als ik dan de goede recensies voorbij zie komen op Facebook, Independer of Klantenvertellen, dan weet ik waar we het voor doen.”